KERANA BELANJA MINUM 2 ORANG BOMBA KELETIHAN, WANITA INI TAK SANGKA DIA DAPAT RM300K

Siapa sangka seorang pelayan restoran wanita mendapat durian runtuh sebanyak rm300k hanya kerana belanja minum 2 abang bomba yg kebetulan makan di kedai tempat di bekerja. Ramai yg tak sangka..

Bagi yang tak faham English, admin bagitau ringkaskan kisah yang hebat ini tentang amalan sedekah memang akan murahkan rezeki kita insyaAllah.. Bukan kepada orang Islam sahaja tetapi sifat Allah Ar Rahman kepada seluruh makhluknya di alam ini.

Sekadar Gambar Hiasan.

Ada dua orang bomba keletihan abes shif malam minum kopi kat kedai dan wanita itu, Liz Woodward dengar perbualan mereka. Dia pun hantar bil tulis dia dah belanja minum depa berdua tu. Dua orang bomba tu pun promote kat kawan-kawan lain supaya pi minum kat kedai tu dan jangan lupa bagi tip banyak (budaya mereka) kat wanita tu.

Lepas tu, belek punya belek, dua orang bomba tu dapat tahu yang wanita tu ada ayah yang OKU dan perlukan RM70k untuk rawatan dan kerusi roda. Mereka pun mula bantu promote kempen derma untuk ayah wanita itu dan alhamdulillah kempen itu berjaya peroleh USD70k (atau RM300k)… RM230k lebih dari yang diperlukan. Subhanallah…. Apa yang kita pelajari hari ni ialah.. banyak-banyak kan lah menderma ye. InsyaAllah murah rezeki.

 

 

Sumber : infoberita.bid

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*