HUKUM CUKUR KENING? Dibolehkan? Harus @ HARAM?? Baca elok-elok dan faham..

Cukur kening ,

lepas tu ukir dengan pensel warna. Nak cakap kerja sendiri lagi cantik berbanding Allah ke ?

Tapi kan Baca ni kejap,

Rasulullah melaknat perempuan yg mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening . ( Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari )

nak lebih cantik ? tapi sayang jika kecantikkan itu dilaknat.
macam mana Nabi nak bagi syafaat pada kita di akhirat kelak.

Dear Hawa,

kecantikanmu sudah dicipta sejak kamu tercipta oleh Pencipta.
jika awak mengubah nya, sungguh awak telah menghilangkn serinya.
biar kecantikan itu, kecantikkan yang asli, bukan yang dilukis.

biar lah awak sentap,
rasa status nie memerli,
sekalipun ini menyakitkan hati,

tapi maaf, maaf saya tegur sebab nanti akan ada suara yg bersuara
“Kau dah tahu tu dosa, kenpa kau tak tegur aku. kenapa kau seorang nak masuk syurga, kenapa kau tak tarik aku sekali”.

Andai suara ini bersuara,
apakah jawapan ingin saya berikan,
jika sepanjang hidupku tidak pernah saya menegur.

#IkhlasDariSaya
#TegurMenegurAmalanMulia

Kredit: Mujahed Kamal

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*